Večeře

Večeře je synonymem pro něco příjemného – po dlouhém dni si sednete, zastavíte se a vychutnáte něco dobrého. Existuje ale několik pravidel, jejichž dodržování zajistí, že večeře bude příjemná nejen dokud jíte, ale také potom – budete se cítit lehce, plni energie a bez trávicích obtíží. I ráno po správné večeři se vstává mnohem jednodušeji.

Večeře by měla pokrýt cca 25-30 % celkového denního příjmu.

Měla by obsahovat:

  • Bílkoviny

Volíme více bílkovin, oproti obědu. Např. tvarohové pomazánky, cottage sýr, tvarůžky, mozzarella light, vejce, šmakoun, tofu, tuňák, kuřecí či krůtí prsa, luštěniny apod.

  • Zeleninu

Pokud nekonzumujeme zeleninu během dne, ideální čas to napravit. Čerstvou, syrovou, ale klidně i tepelně upravenou, například v páře.

  • Komplexní sacharidy – Volíme podstatně méně sacharidů, oproti obědu.

Spousta lidí žije v přesvědčení, že by neměli po 17 nebo 18 hodině jíst. Je to velký nešvar a mýtus!!! Poslední větší jídlo by mělo být 2 – 3 hodiny před spaním! Tudíž pokud jdete spát kolem půlnoci, je možné si dát večeři ve 21 hodin. Nebo pokud jste večeřeli v 19 hodin, můžete si dát kolem 21 hodiny ještě jednu malou svačinku v podobě zeleniny. Rozhodně nechoďte spát hladoví!

Komentáře
  • Online kurz výživového poradenství

    Zde si můžeš stáhnout e-book a získat online kurz výživového poradenství. To vše zcela zdarma. Články vám budou chodit na email v takovém pořadí, abyste chápali souvislosti a mohli tak postupně formovat svůj životní styl a způsob stravování.

  • Nejnovější příspěvky